Een muzikaal terug- en vooruitblik.

Graag wil ik bij deze iedereen nog een heel gelukkig 2017 toewensen!

Net als voorgaande jaren maak ik hierbij mijn muzieklijstje van de meest verrassende Nederlandse releases van afgelopen jaar bekend:

1. Silent War

Crawl (EP)

Één van de grote smaakmakers van de Popronde 2016. De frisse indierock van deze jonge muzikanten klinkt modern, verzorgd en vol emotie. En met de single 'Crawl' leverden zij werkelijk het pareltje van het jaar af!

www.silentwar.nl

2. Leif de Leeuw Band

Leelah

Bluesgitarist Leif de Leeuw speelt ondanks z'n jonge leeftijd al enorm geroutineerd. Hij excelleert zonder de structuur van een song uit het oog te verliezen en heeft met zangeres/gitariste Britt Jansen een fijne metgezel.

www.leifdeleeuw.com

3. Synergy Protocol

Odd to get even

Deze progressieve metalband heeft goed z'n tijd genomen om met deze intelligente en ook erg spannende plaat op de proppen te komen. Verwacht verrassende tempowisselingen, fraai gitaarwerk en een zangstem vol Spaans temperament!

www.synergy-protocol.com

4. The Tightropes

Burnout (EP)

Een heerlijke mix van blues, rock en funk om je vingers bij af te likken. Luister maar eens naar het extatische 'Starlight' dat je zonder twijfel in hogere sferen brengt. The Tightropes bouwen hiermee verder aan hun inmiddels al indrukwekkende berg eigen songs.

www.thetightropes.com

5. Dave Chavez Band

Loving Battle Ground

Lekkere nonchelante Rhythm & Blues band. Spelen met een gezonde portie branie en komen daarmee live nog beter uit de verf. Maar ook tijdens deze cd-opnamen spat het spelplezier er vanaf!

www.davechavez.band

N.B. Mijn jaarlijstjes van december 2015, 2014 en 2013 zijn nog terug te vinden in de eerdere blogberichten hieronder.

Behalve dit korte jaaroverzicht, geef ik jullie met alle plezier ook alvast enkele tips voor 2017:

1. Navarone

Oscillation

De band Navarone blijft maar doordenderen met hun waanzinnig goeie rock-nummers plus stage performance. Kan zich moeiteloos met de beste, internationale rockbands van deze tijd meten. Stuk voor stuk uitstekende muzikanten die de band als collectief tot grote hoogte stuwen.

www.navaronemusic.com

2. Jon Tarifa

Don't Go

Inspirerende singer/songwriter die prettige feelgood music maakt zonder dat hij daarbij de aandacht laat verslappen. Had afgelopen jaar een flinke hit op Facebook met 'Don't Go' dat onder een mooi afscheidsfilmpje van president Obama te horen was.

www.jontarifa.com

3. René ten Cate Trio

– Solar

Binnenkort brengt OAP Records opnieuw een kwalitatieve jazz-release uit. Pianist/ vibrafonist René ten Cate zet met zijn medemuzikanten enkele spannende eigen stukken en traditionals neer, waarbij de onderlinge interactie opvallend goed werkt.

www.oaprecords.com 

Lees ook mijn eerdere blogberichten hieronder!

Contact informatie

E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
   Telefoon: 06-2813 2598

Delen

Deel dit artikel