Van transplantatie naar triatlon  -

De boekuitgave van het levensverhaal van Wouter Duinisveld.

Wouter Duinisveld was een gewone, gezonde jongeman die o.a. aan rugby en hardlopen deed. Totdat in 2006 een levensgevaarlijke bacterie zijn hart bedreigde en het nog maar voor 15% liet functioneren. Een onzekere periode brak aan met uiteindelijk een coma, een hartoperatie, een kunsthart en tenslotte een donorhart tot gevolg. Het leven van Wouter was plotseling drastisch veranderd en zijn herstel duurde 2 jaar. Het moet heel moeilijk zijn om beetje bij beetje vertrouwen te krijgen in wat je nieuwe hart allemaal aankan. Gelukkig ging het de beterende kant op en Wouter pakte langzaam maar zeker zijn leven weer op en begon ook weer met sporten. Hij herinnerde zich zijn oude wens om ooit aan een triatlon mee te doen en zo begon hij onder goede begeleiding weer rustig met trainen. Zwemmen, fietsen, hardlopen. Wat zou het uniek zijn om met dit hart te kunnen finishen in de legendarische Ironman wedstrijd in Duitsland...

Hoe dit verder afloopt beschrijft Wouter in zijn boek 'De Hartslag van een Ander', dat deze maand uitkomt. Uitgeverij Lucht bood hem een contract aan om zijn bijzondere levensverhaal in boekvorm op de markt te kunnen brengen. Wouter vroeg mij vervolgens om dit boekuitgave-contract juridisch te screenen en om hem advies te geven over eventuele aanpassingen.

Het leverde een bijzonder contact op met Wouter, die ik nog kende van de middelbare school. We hebben veel gesproken over auteursrecht-overdracht, winstpercentages, exploitatievormen en over de vraag wat de rechten en plichten van de uitgever zijn. Niet alleen de boekverkoop kwam aan bod, maar ook eventuele vertalingen, luisterboeken en ebooks op internet. En wat als er ooit iemand een boekverfilming zou willen maken? Allemaal interessante vragen. Voor Wouter was het daarnaast ook erg belangrijk om de zaken goed geregeld te hebben voor zijn vrouw als toekomstig erfgenaam. Iets waar je liever niet aan denkt, maar wat toch erg verstandig is om te doen.

Ik ben erg blij dat ik heb kunnen helpen. Het verhaal van Wouter is buitengewoon inspirerend. Zijn boek ligt deze maand in de winkel en is ook te bestellen via zijn eigen website www.wouterduinisveld.nl. Lees over het omgaan met tegenslagen, het najagen van dromen en de kunst van het leven!

Contact informatie

E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
   Telefoon: 06-2813 2598

Delen

Deel dit artikel