De onvermijdelijke jaarlijstjes.

Het is december. Een maand waarin er altijd weer allerlei interessante jaarlijstjes verschijnen. De Top2000 is op tv en diverse muziekwinkels, radiozenders en muziekbladen komen met een overzicht van hun beste albums van het jaar. Nu is het zo dat ik zelf ook al een flink aantal jaar mijn 'greatest releases of the year' op een rijtje zet. Dit feestelijke moment vier ik dan samen met mijn beste muziekvriend en mijn broer onder het genot van een kerstkransje. Het zorgt dan altijd voor hilarische discussies.

Voor dit allereerste blogbericht heb ik een top 5 gemaakt van albums van Nederlandse artiesten die mij in 2013 het meest verrast hebben. Ik verwacht dat we daar nog veel van gaan horen. Ik wens iedereen alvast een paar hele mooie feestdagen!

5. Kern Koppen - De Vier Jaargetijden

Dit Haagse crossover collectief kwam dit jaar met drie EP's, te weten: Lentekoorts, Zomerfruit en Herfstblad (de winter-editie volgt nog). Gedurfde sounds met intelligente songteksten.

4. Sandra van Nieuwland - Banging on the doors of love

Deze topzangeres bewijst dat zij gelukkig ook met haar zelfgeschreven nummers hoge ogen kan gooien. Fijn geproduceerd door Tjeerd Bomhof (Voicst) met medewerking van Mathias Janmaat (Bombay Show Pig).

3. The Tightropes - 3D Music

Powertrio uit het hoge noorden dat bluesrock weer op de kaart zet. Groot talent en op het podium wellicht nog beter dan op cd. Lang leve de gitaarsolo!

2. Marcel Brood - Groen

Zoon van Herman Brood maakt puntige, aanstekelijke gitaarsongs. Pop in je moerstaal met gevoelige en komische teksten zo uit het leven gegrepen.

1. Guild of Stags - Ode to the Emperor

Deze band met ex-leden van Krezip kwam met een geweldig album vol rocknummers met vette jaren '70 vibe. Denk aan Led Zeppelin en AC/DC. Speelde in 2013 als voorprogramma van Navarone de sterren van de hemel.

Contact informatie

E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
   Telefoon: 06-2813 2598

Delen

Deel dit artikel